Báseň zemřelému miminku

11.05.2015 11:04

Tobě, moje milované miminko…

 

Věřila jsem, že nic nemůže se Ti stát,

vše, co měla jsem, chtěla jsem Ti dát.

Bříško, kde bydlelo jsi, hladila jsem svou dlaní,

mluvila jsem k Tobě ráno, večer, za svítání.

 

Zdálo se jen chvílí, než přijdeš mezi nás,

my popohnat každý den chtěli ten čas.

Bráška Tvůj hladil Tě na bříšku

já snila o tom, jak spíš tam v pelíšku.

 

Tvé srdéčko však náhle přestalo bít,

já nemohla uvěřit, že už víc nebudeš žít.

Než stihla jsem se s Tebou tiše rozloučit,

rozhodlo jsi se, mrtvé, rychle narodit.

 

Naposled dotkla jsem se Tvého tělíčka,

a pak Tě odnesli – byla to chvilička.

Srdce mi stále smutkem krvácí,

bolest a zoufalství vůbec se neztrácí.

 

Hladím prázdné bříško a koukám na nebe,

pláču a táži se, zda hledím na Tebe.

Duše má každého obláčku se ptá,

zdali Tě, miminko, z nebíčka zná.

 

Skryji Tě navždycky ve vzpomínkách svých,

i když tu s námi víc nemůžeš být.

Snad jednou, až nadejde i můj čas,

andílku můj, uvidím Tě zas…